امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

قالیباف: شهرداری متولی آلودگی هوا نیست/مشکل پول نیست، ساختار است

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران متولی آلودگی هوا نیست گفت: مشکل اصلی در بحث آلودگی هوا ساختار است نه اعتبارات.وی افزود:دهها دلیل می‌آورم که شهرداری مسئول نیست.
 
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در مورد آلودگی هوای تهران گفت: بنده و همه دستگاه‌ها به نوعی نسبت به این موضوع وظیفه داریم این مهم‌ترین دغدغه امروز کشور ما است امروز کاری مهم‌تر از رفع مشکل آلودگی هوا نیست.
 
به گفته قالیباف مهم‌تر از بحث اقتصاد، سلامت انسان‌ها مهم است. چرخه اقتصاد، صنعت بچرخد ولی اگر نفس مردم دچار مشکل شود باید برای رفع آن توجه ویژه‌ای کنیم لذا این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
به گفته وی اولین مشکل ما اعتبارات نیست اولین مشکل اشکالات ساختاری است اگر کسی که به این حرف من انتقاد دارد موضوع را در صداوسیما به بحث بگذارد.
 
قالیباف با طرح این سؤال که چه کسی مسئول آلودگی هوا است، گفت: من دهها دلیل می‌آورم که شهرداری مسئول نیست و دستگاه‌های دیگر هم دلیل می‌آورند باید بگویم که مشکل اول ساختار است، دومین مشکل مدیریت است و سومین مشکل اعتبارات است. اگر مشکل اول و دوم را حل کنیم مشکل سوم هم برطرف می‌شود.
 
وی با بیان اینکه کاری که چند صاحب داشته باشد، بی‌صاحب است، گفت: آلودگی هوا نیز به نوعی بی‌صاحب است.
 
شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش اضافه کرد: مطمئنم با همدلی بین شهرداری و دولت وجود دارد حتماً چالش آلودگی هوا برطرف می‌شود چرا که اگر آلودگی هوا برطرف شود آلودگی صوتی، حمل‌ونقل عمومی و مشکل فرهنگ ترافیک هم برطرف می‌شود.
 
وی در بخش دیگری سخنان در خصوص ساخت‌های بزرگراه‌های دو طبقه گفت: ساخت‌ بزرگراه دو طبقه نیاز به بررسی دارد در حال حاضر ساخت بزرگراه دو طبقه بعثت در جنوب تهران در دستور کار قرار گرفته است و همچنین مسیر بین پل‌های فجر تا شهرک قدس (بخشی از بزرگراه همت) نیز در دستور کار است تا بررسی کنیم که می‌شود در آنجا بزرگراه دو طبقه ساخت یا خیر.
 
وی در ادامه گفت: یکی از موضوعات مهم در کلانشهر تهران رویکرد توسعه اجتماعی است باید به فرهنگ موجود در شهر توجه کنیم و ارتقای کیفیت زندگی در کلانشهر تهران در اولویت قرار دارد.
 
 

برخی از نظرات شما:
هنوز نظری داده نشده.
بازگشت
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.