امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
در میزگرد تاب آوری شهری مطرح شد

تاب آوری، مهمترین دغدغه مدیریت های شهری كشور

تاب آوری، مهمترین دغدغه مدیریت های شهری كشور به گزارش هم ماشین رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای شهر در میزگرد تاب آوری شهری بر لزوم انجام اقدامات جدی تر از جانب متولیان برای افزایش تاب آوری شهر تهران تصریح كرد و رئیس كمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تاب آوری را مهمترین دغدغه مدیریت های شهری كشور دانست.



به گزارش هم ماشین به نقل از ایسنا، بامداد امروز نشست خبری زهرا صدراعظم نوری - رئیس کمیسیون خدمات شهری - و محمد سالاری - رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر- با مبحث تاب آوری شهر تهران در خبرگزاری ایسنا با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار گردید.

در ابتدای این نشست زهرا صدراعظم نوری ضمن تشکر از اقدامات خبرگزاری ایسنا در حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: خبرگزاری ایسنا یکی از خبرگزاری های فعال در حوزه مدیریت شهری است.

وی در مورد تاب آوری شهر تهران اظهار داشت: اساسا سنجش ظرفیت تهران در مقابل حوادث و رخدادهای طبیعی و انسانی یکی از چالش های جدی تهران است که باید به صورت دقیق به آن پرداخته شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری با بیان این که تهران فراتر از یک کلانشهر است و با داشتن جمعیت روزانه ۱۳ میلیون نفر و جمعیت ساکن حدود ۹ میلیون نفر به یک ابر شهر تبدیل گشته است، اظهار نمود: تاب آوری یعنی ظرفیت مقابله با چالش و بازگشت از شرایط دشوار و ترمیم توانایی ها. برای این که بفهمیم تهران چقدر در مقابل حوادث و رخدادها تاب آور است باید بررسی دقیقی داشته باشیم.

وی با بیان این که شهر تهران با وجود داشتن جمعیت فراوان در زمینه هایی توانسته است، تاب آوری را افزایش دهد اما در بعضی ابعاد تاب آوری هنوز افزایش پیدا نکرده است، اظهار داشت: بنابراین است که می بینیم در شهرهای اطراف تهران زمین لرزه ای رخ می دهد اما اساسا شهر تهران به هم می ریزد و اضطراب، تنش، ترافیک و... بوجود می آورد و به عبارتی دیگر شهر را گرفتار چالش های جدی می کند و بنابراین باید مدیران و متولیان اقداماتی جدی تری برای افزایش تاب آوری شهر تهران داشته باشند.

محمد سالاری - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران - هم در ابتدای این نشست با بیان این که تاب آوری مهمترین دغدغه و مساله مدیریت های شهری کشور است، اظهار داشت: مهمترین اولویت ما در شورای شهر بعنوان پارلمان محلی مبحث تاب آوری تهران است اما اساسا این مورد دارای ابعاد مختلف، مختلف و گسترده است که باید به صورت دقیق آنرا بررسی کرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تاب آوری مربوط به کالبد شهر ساختمان ها و تاسیسات شهری است اما نباید از ابعاد فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، روانی و غیره غافل شد، اظهار داشت: بنابراین است که معتقدیم مفهوم تاب آوری گسترده و جامع است و اگر دولت، حکومت و یا شورای شهر بتواند در زمینه افزایش تاب آوری اقداماتی خوبی انجام دهد بطور قطع این اقدامات، همه کارنامه کاری آنها را تحت تأثیر مثبت قرار می دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مدیریت شهری در دوره پنجم توانسته اقدامات خوبی را انجام دهد، اظهار داشت: ما با مبحث بارگذاری های بی حساب و کتاب و بدون توجه به پیوست های مطالعاتی پدافند غیر عامل مواجه بودیم و ایمن سازی ساختمان های در حال ساخت و ساخته شده کمتر مورد توجه قرار می گرفت البته در دوره اخیر تحولات بسیار ارزشمندی را در مورد ایمن سازی کالبد شهر تهران شکل دادیم. بگونه ای که هم اکنون همه ساختمان های در حال ساخت ملزم رعایت به مقررات ملی ساختمان، مقررات ایمنی ساختمان ها در مقابل حریق هستند بگونه ای که خیلی از متخصصان شهری معتقدند سختگیری های شهرداری در زمینه ایمنی حتی از حد معمول هم بالاتر است و همه پروانه های صادره موظف به استعلام از آتش نشانی و دریافت پیوست های تخصصی هستند.

ادامه دارد


1399/03/12
12:17:16
5.0 / 5
2924
تگهای خبر: اقتصاد , ایمنی , تخصص , ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.