امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
مدیركل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان:

وضعیت فاضلاب بندرعباس نگران كنندست

وضعیت فاضلاب بندرعباس نگران كنندست به گزارش هم ماشین هرمزگان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اظهار داشت: co فاضلاب بندرعباس سه برابر، BOD آن دو و نیم برابر و میزان آلودگی میکروبی آن شش برابر استاندارد است و این مساله علاوه بر بیماری برای شهروندان سبب مرگ و میر آبزیان هم خواهد شد.



حبیب مسیحی تازیانی بامداد امروز(۲۷دی ماه) در نشستی خبری، اضافه کرد: از شروع سال ۹۹ تا امروز نزدیک به ۱۵۰ پایش حضوری در صنایع غرب بندرعباس صورت گرفته و ۱۱ صنعت بزرگ استان مورد رصد قرار گرفته اند.

وی با اعلان اینکه اخطارهای زیادی در طول این مدت صادر و بالاغ شده است، اشاره کرد: با وجود محدودیت کرونا و کمبود امکانات و نیروی انسانی شرایط سخت و دشوار است اما همکارانم با این وجود از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده اند.

مسیحی با اشاره به اینکه پنج ایستگاه فعال در استان هرمزگان وجود دارد که وضعیت آب و هوای هرمزگان را مورد سنجش قرار می دهند، عنوان کرد: طبق بررسی ها تا امروز، ۲۹۰ روز سالم، ۱۵ روز شاخص هوای پاک و دو روز در استان هرمزگان ناسالم ارزیابی شده است.

وی افزود: البته در این بین آلودگی ریزگرد هم وجود داشته که به سبب اینکه تنها مقطعی و ساعتی بوده و در بازه شاخص ۲۴ ساعته نمی گنجید، شامل این آلودگی نمی گردد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با تجمع صنایع در غرب بندرعباس اخظارات لازم داده شده و این مساله نیازمند یک سیستم یکپارچه برای تدوین سندی مشترک و ضرورت ایجاد فضای سبز وسیع تر و رعایت دستورالعمل های زیست محیطی است، اشاره کرد: نیروگاه بندرعباس در وضعیت فعلی دو واحدش در حال کار کردن بوده و در همین دو واحد تنها یک پنجم از گاز استفاده شده و مابقی آن از سوخت مازوت بهره می برد که بسیار خطرناکست و تا زمانی که نیروگاه کلاس F در جوار آن به بهره برداری نرسد متاسفانه این آلایندگی برقرار است.

وی با اعلان اینکه تعداد ۱۲ واحد آلاینده در استان هرمزگان به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است، افزود: عمده این واحدها در بندرعباس است و باید به فکر چاره ای برای رفتن به سمت صنعت سبز و کاهش آلایندگی باشیم.

مسیحی با اشاره به اینکه بوی فاضلاب بندرعباس سبب آزار تمامی شهروندان است، بیان کرد: این مساله جز آیتم های آلایندگی بوده و مدیریت غیراستاندارد سبب شده آثار آن به این شکل پدیدار شود.

وی با اعلان اینکه بوسیله دادستان و مقامات قضایی پرونده فاضلاب بندرعباس باز بوده و مقامات قضایی نهایت همکاری را دارند، عنوان کرد: co فاضلاب بندرعباس سه برابر، BOD آن دو و نیم برابر و میزان آلودگی میکروبی آن شش برابر استاندارد است و این مساله علاوه بر بیماری برای شهروندان سبب مرگ و میر آبزیان و پدیدار شدن مواردی همچون کشند قرمز هم خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در آخر درباب مرگ دلفین و نهگ در جزایر خلیج فارس، اظهار داشت: این مساله هرساله رخ می دهد که با اهمیت ترین علت آن برخورد با شناورها و آلودگی های دریا و سواحل است.





منبع:

1399/10/27
12:52:54
0.0 / 5
1383
تگهای خبر: آب , آلاینده , آلودگی , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.