امروز: ۱۴۰۳/۰۸/۰۴
مهر خبر می دهد؛

درخواست ایرلاین ها از روحانی برای حذف محدودیت ۶۰ درصد

درخواست ایرلاین ها از روحانی برای حذف محدودیت ۶۰ درصد به گزارش هم ماشین انجمن شرکتهای هواپیمایی در نامه ای از رئیس جمهور تقاضا کرد تا نسبت به لغو محدودیت مسافرگیری با ۶۰ درصد ظرفیت در پروازهای داخلی تجدید نظر کند.



به گزارش هم ماشین به نقل از مهر، بر مبنای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، شرکتهای هواپیمایی مکلف شدند تا از آغاز آبان ماه، حداکثر به اندازه ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز داخلی مسافرگیری کنند.
کاپیتان تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز آبان تا کنون چندین مرتبه از وضعیت فرودگاه ها و همینطور تعهد شرکتهای هواپیمایی به فروش ۶۰ درصدی ظرفیت پروازی خود، بازدید سرزده داشته است.
اول افزایش قیمت بلیت سپس تقاضای حذف محدودیت
محدودیتی که سبب شد تا بعد از آن، شرکتهای هواپیمایی مجوز افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما نسبت به نرخ نامه خرداد ۹۹ را دریافت کنند؛ حال آنکه در همان خرداد ۹۹ هم افزایش قیمت بلیت هواپیما به علت انتشار کرونا و کاهش پروازها نسبت به نرخ نامه شهریور ۹۸ رخ داده بود.
با این حال شرکتهای هواپیمایی نامه ای به رئیس جمهور ارسال کرده و خواستار حذف محدودیت سقف فروش ۶۰ درصدی بلیت پروازهای داخلی شده اند.
به خصوص که با ایجاد محدودیت ترددهای جاده ای در آذر ماه و ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با پلاک غیر بومی، تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی همچون حمل و نقل هوایی افزایش داشته است.
رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی خطاب به روحانی: یاتا می گوید احتمال ابتلاء به کرونا در پرواز، یک مورد از ۲۷ میلیون مسافر است
یونس دقیق کیا، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار مهر از جزئیات این نامه اطلاع داد و گفت در نامه ای که به رئیس جمهور از جانب این انجمن ارسال شده، آمده است: از آنجائیکه این محدودیت تابحال در دنیا اجرا نشده و با هماهنگی به عمل آمده کلیه مسافران در مبادی ورودی ترمینال ها تب سنجی شده و کارت پرواز آنها بعد از کنترل با سامانه بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت صادر می شود، نسبت به اعمال این محدودیت تجدید نظر شود.
وی اضافه کرد: آخرین آمار انجمن بین المللی شرکتهای هواپیمایی (یاتا) نشان داده است که احتمال ابتلاء به کرونا پیش از اجبار به استفاده از ماسک یک مورد در ۲۷ میلیون مسافر بوده است.
پروازهای داخلی ۴۳ درصد در ۹ ماهه سال جاری کمتر شد
دقیق کیا با تاکید بر کاهش ۴۳ درصدی مسافران پروازهای داخلی و ۹۶ درصدی مسافران پروازهای بین المللی در ۶ ماهه سالجاری اظهار نمود: صنعت حمل و نقل هوایی بعد از انتشار کرونا بیشترین صدمه را در جهان و ایران دیده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن ایرلاین ها اظهار داشت: اعمال محدودیت ۶۰ درصد ظرفیت از جانب وزارت بهداشت زیان وارده به شرکتهای هواپیمایی ایرانی را بسیار تشدید کرده و این در شرایطی است که تابحال این امر از جانب سازمان بهداشت جهانی، ایکائو و یاتا سفارش نشده است.
انجمن شرکتهای هواپیمایی تاکید کرده است: مطالعات موجود نشان داده است که سیستم تهویه هوا در کابین هواپیماهای مسافری و استفاده از فیلترهای هپا، شانس ابتلاء به کرونا را تا حد بسیار زیادی از بین می برد.
متن کامل نامه مذکور از اینجا قابل دریافت است.


منبع:

1399/10/13
13:44:05
0.0 / 5
1341
تگهای خبر: آب , ایرلاین , تردد , جاده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.