امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

تأثیر مصرف تخم مرغ بر خطر مبتلا شدن به دیابت

تأثیر مصرف تخم مرغ بر خطر مبتلا شدن به دیابت متخصصان سلامت در یك مطالعه جدید اخطار دادند: مصرف یك عدد تخم مرغ در روز خطر مبتلا شدن به دیابت را تا ۶۰ درصد بالا می برد.


به گزارش هم ماشین به نقل از ایسنا، محققان استرالیایی با مطالعه روی ۸۵۴۵ بزرگسال چینی دریافتند که بین مصرف زیاد تخم مرغ و افزایش سطح قند خون ارتباط وجود دارد.
این درحالیست که پیش از این نتایج مطالعات حاکی از آن بود که مصرف تخم مرغ خطر مبتلا شدن به دیابت را می کاهد.
این تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف منظم تخم مرغ در روز، فرد را مستعد مبتلا شدن به بیماری دیابت می کند و این شرایط زمانی رخ می دهد که قند خون فرد بیش از اندازه بالا باشد.
محققان استرالیایی اظهار داشتند: رژیم غذایی یک عامل شناخته شده و قابل تغییر است که به بروز دیابت نوع ۲ کمک می نماید ازاین رو شناخت طیف وسیعی از شاخص های غذایی که امکان دارد بر شیوع فزانیده این بیماری تأثیر بگذارد، حائز اهمیت می باشد.
در صورتی که ارتباط بین مصرف تخم مرغ و دیابت اغلب از موضوعات مورد بحث بوده، این مطالعه با هدف ارزیابی مصرف تخم مرغ در طولانی مدت و خطر مبتلا شدن به دیابت انجام شده است.
در این مطالعه اطلاعات در ارتباط با ۸۵۴۵ فرد بزرگسال در چین در فاصله سال های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۹ مورد بررسی قرار گرفت. از این افراد درخواست شد تا میزان مصرف تخم مرغ را ثبت کنند. همینطور تشخیص بیماری دیابت در آنان بر مبنای نتیجه تست انجام گرفته در سال ۲۰۰۹ بوده است.
به گزارش روزنامه دیلی میل، این تیم تحقیقاتی مشاهده کرد: مصرف زیاد تخم مرغ در دراز مدت - بیشتر از ۳۸ گرم در روز - احتمال مبتلا شدن به دیابت را در میان بزرگسالان چینی حدود ۲۵ درصد افزایش داده است. اما در بزرگسالانی که بیشتر از ۵۰ گرم یا معادل یک تخم مرغ در روز مصرف داشتند خطر مبتلا شدن به این بیماری حدود ۶۰ درصد بوده است. همینطور به قول محققان این خطر در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است.



1399/08/27
20:54:14
5.0 / 5
1484
تگهای خبر: تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.