امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
با تصمیم ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛

مزایده كافه نادری در جهت حمایت از بناهای تاریخی لغو شد

مزایده كافه نادری در جهت حمایت از بناهای تاریخی لغو شد هم ماشین: ستاد اجرایی فرمان امام در جهت حمایت از اماكن تاریخی و فرهنگی، مزایده واگذاری كافه نادری را لغو كرد.



به گزارش هم ماشین به نقل از مهر، در پی تصویب سند ملی بازآفرینی در سال ۹۴ در هیات دولت كه مطابق آن، خرید بناهای تاریخی از جانب شركت عمران و بهسازی شهری ایران و ستاد ملی بازآفرینی به رسمیت شناخته شده، در طول ۳ سال قبل ۱۲۱ بنای تاریخی با هدف بهسازی و بازآفرینی محلات تاریخی و فرسوده، از جانب این شركت خریداری شده است.
بر همین اساس، در پی اقدام اخیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خصوص مزایده كافه نادری، واقع در خیابان جمهوری تهران نرسیده به چهاراره استانبول، شركت عمران و بهسازی شهری ایران اعلام آمادگی كرده تا این بنا را هم خریداری كند. آنگونه كه هوشنگ عشایری اعلام نموده، وی با مدیران ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت وگویی صورت داده و از آنها خواسته تا این ملك، به مزایده گذاشته نشود؛ چراكه بهتر است این بنا، از جانب متولیان حفظ میراث فرهنگی خریداری شود؛ به این معنا كه اگر دستگاه های مربوطه اعتبار ندارند، شركت عمران و بهسازی شهری ایران هم می تواند این بنا را بخرد. اتمام ماجرای تخریب احتمالی كافه نادری
در عین حال، بر مبنای هشتاد و یكمین مزایده كتبی و سراسری املاك و مستغلات سازمان اموال و املاك ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و آگهی انتشار یافته در روزنامه های كثیرالانتشار در مورخ ۱۱ آذر، مقرر شده بود تا شش دانگ یك قطعه زمین كه با وضع موجود و به صورت قطعی واگذار می گردد، به فروش رسد. آنگونه كه در آگهی آمده است: زمین موصوف جزء حیاط هتل نادری بوده و اعمال ید مالكانه به عهده خریدار می باشد؛ متراژ عرصه ۴۷۵. ۵ مترمربع، پهنه S۱۲۳ (عملكرد در مقیاس منطقه) با حداكثر ۶ طبقه و ۳۴۰ درصد تراكم ساختمانی مجاز؛ رقم پایه مزاریده هم ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال (۲ میلیادر و ۱۶۰ میلیون تومان) تعیین شده است. آدرس مذكور در آگهی مزایده نیز، خیابان جمهوری اسلامی، بعد از خیابان سی تیر، قسمتی از هتل نادری عنوان شده بود.
این سومین مزایده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای حیاط هتل نادری است كه بر مبنای اعلام این ستاد، برای بخش حیاط سند مجزا برگزار شده است.
گفتنی است هتل، قنادی و كافه نادری در ابتدای انقلاب مصادره شده و تحت مالكیت بنیاد شهید (سازمان اقتصادی كوثر) درمی آید. مدتی بعد یك شخص حقیقی كافه و هتل نادری را خریداری كرد؛ بعد از آن نیز، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بخشی از این بنا را به مالكیت خود در آورد كه قصد مزایده آن را داشت؛ ولی با برخی هشدارهای دوستداران بناهای فرهنگی و تاریخی، ستاد مذكور از ادامه اجرای مزایده جلوگیری كرد.
همچنین مدیركل میراث فرهنگی استان تهران هم در مصاحبه با خبرگزاری وابسته به سازمان میراث فرهنگی اعلام نمود: بحث هایی كه در مورد كافه نادری مطرح شده است، احتمال بوده و هم اكنون جای هیچ گونه نگرانی برای این بنای تاریخی وجود ندارد.
علی اعطا، عضو شورای شهر تهران هم اظهار داشته بود: شهردار منطقه ۱۲ در گفت وگوی تلفنی به من اطلاع داده است تا با همراهی برخی عوامل شهرداری منطقه در كنار بنا خواهد ماند و از تخریب احتمالی آن جلوگیری می كند!
خروج كافه نادری از فهرست مزایده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)
پس از این اظهارات و اقدامات بود كه حجت نیكی ملكی، مدیر مركز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام نمود: بر مبنای دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تا تعیین تكلیف موضوعات اختلافی در این رابطه، این ملك (كافه نادری) از روز گذشته از لیست مزایده های ستاد خارج شده و حتی در صورت چاپ این آگهی در روزنامه های روز شنبه (كه پیش از این ارسال و چاپ شده اند) پیشنهادهای ارسالی برای این مزایده بررسی نخواهد شد.

1396/09/20
02:33:34
5.0 / 5
4913
تگهای خبر: خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.