امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

كلاهبردار با ۳۴۰ شاكی به دادسرا ارائه شد

كلاهبردار با ۳۴۰ شاكی به دادسرا ارائه شد به گزارش هم ماشین رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری كلاهبردار پیامكی با ۳۴۰ شاكی اطلاع داد و اظهار داشت: متهم با ارسال پیامك های قطع شدن یارانه، دریافت سبد كالا و... از كاربران اینترنتی كلاهبرداری می كرد.



به گزارش هم ماشین به نقل از ایسنا سرهنگ تورج كاظمی اظهاركرد: 13 تیرماه مردی ۳۳ ساله با در دست داشتن پرونده ای از دادسرای « ناحیه ۳۱ تهران » به پلیس فتا مراجعه نمود و اظهار داشت كه پیامكی در مورد دریافت سبد كالا دریافت كردم كه بعد از ارتباط با ارسال كننده پیام، من را به درگاه بانك هدایت كرد و بعد از وارد كردن اطلاعات كارتم مبلغ ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال از حسابم به صورت اینترنتی كم شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اضافه كرد: بعد از ثبت شكایت بررسی مبحث در اختیار تیم تخصصی پلیس فتا قرار گرفت و در ادامه تحقیقات پلیسی شكایت های مشابهی به این پلیس ارجاع شد.

كاظمی با اشاره به اینكه ۳۴۰ پرونده دیگر هم در این رابطه به پلیس ارجاع شد، اظهار داشت: با عنایت به ابعاد گسترده پرونده و تعدد مال باختگان مراتب در اولویت كار كارشناسان پلیس قرار گرفت و با به دست آوردن سرنخ هایی از متهم، كارآگاهان پلیس فتا موفق شدند هویت متهم را كه با زیركی فوق العاده و با استفاده از كلید واژه های مناسب و مخاطب پذیر توانسته است كاربران زیادی را در دام خود بیندازد، شناسایی كنند.

وی خاطرنشان كرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، كارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را كه جوانی ۲۵ ساله ساكن محدوده میدان امام حسین بود، شناسایی كنند و به دست آوردند كه متهم در خوابگاه های مجردی این محدوده سكونت دارد.

كاظمی با اشاره به اینكه نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی انعكاس داده و دستور دستگیری متهم دریافت شد، اظهار داشت: تیمی از ماموران برای دستگیری وی اعزام و موفق شدند او را در مخفیگاهش دستگیر كنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد كه متهم ۱۰ درگاه جعلی مربوط به بانكهای مختلف طراحی نموده و در این رابطه بیشتر از ۳۶۰ فقره شماره كارت بانكی به همراه اطلاعات درج شده روی كارت ها كشف شده است.

وی با اشاره به اینكه متهم در بازجویی های تخصصی به كلاهبرداری از شهروندان با ارسال پیامك تحت عناوین سبدكالا، قطع شدن یارانه، كمك به كودكان بهشت و كارت سوخت اعتراف كرد، اظهار داشت: با تكمیل پرونده متهم به همراه ۳۴۰ شاكی به دادسرا ارائه شد.

به گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در انتها به شهروندان اخطار داد: مراقب شگردهای جدید كلاهبرداران در فضای مجازی باشید. بعضی از افراد شیاد و سودجو با طراحی سایت، كانال و گروه هایی در شبكه های اجتماعی درصدد تشویق و ترغیب كاربران نسبت به كمك مالی به موسسه های خیریه و افراد بی سرپرست، انجمن پشتیبانی از بیماران خاص، ثبت نام در سایت هدفمندی یارانه­ ها و سهام عدالت، ثبت نام كارت سوخت، تبلیغ و فروش سوالات امتحانات نهایی و كنكور، نرم افزارهای نذری یاب درفضای مجازی مبادرت به كلاهبرداری در فضای مجازی می كنند كه هوشیاری شهروندان در وقوع این جرایم بسیار موثر است.




1398/10/23
21:53:36
5.0 / 5
4870
تگهای خبر: پلیس , تخصص , سایت , سوخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.