امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری:

جعبه سیاه هواپیمای اوكراینی به آمریكا داده نمی گردد

جعبه سیاه هواپیمای اوكراینی به آمریكا داده نمی گردد به گزارش هم ماشین رئیس سازمان هواپیمایی كشوری اظهار داشت: جعبه سیاه هواپیمای سقوط كرده اوكراینی را به كشور سازنده آن ارائه نخواهیم داد.



به گزارش هم ماشین به نقل از مهر، علی عابدزاده امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید سردار سلیمانی در مسجدقدس فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران درباره سانحه امروز سقوط هواپیمای اوكراینی كه دقایقی بعد از برخاستن از فرودگاه امام خمینی رخ داد، اظهار داشت: برمبنای قوانین ایكائو (سازمان جهانی هواپیمایی) رسیدگی به سوانح هوایی در كشور مورد سانحه و توسط سازمان هواپیمایی همان كشور انجام می شود كه این سانحه نیز توسط سازمان هواپیمایی كشوری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت اما اوكراینی ها نیز می توانند در هنگام بررسی سانحه حضور داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه علت وقوع سانحه معین نمی باشد، اظهار داشت: تا زمانی كه جعبه سیاه این هواپیما تجزیه و تحلیل نشود علت وقوع سانحه كشف و اعلام نخواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این هواپیما ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشته كه همه آنها جان باخته اند و ۱۴۰ تن از جانباختگان ایرانی بودند.
خلبان تماسی با برج مراقبت نداشته است
وی تصریح كرد: اطلاعی از نقص فنی احتمالی نداشته ایم و خلبان این هواپیما نیز تماسی با برج مراقبت یا اپروچ نداشته است.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری اشاره كرد: هواپیمای سقوط كرده هواپیمای ۷۳۷ مكس نبوده چون این تایپ هواپیما اجازه پرواز در دنیا ندارد و ما اجازه پرواز این نوع هواپیما را از آسمان ایران نداده ایم.
به گفته عابدزاده خلبان بیشتر از وقوع سانحه تماسی با برج نداشت و اعلام سانحه نكرد.
وی تاكیدكرد: اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما بعد از بازخوانی به سازمان هواپیمایی كشوری داده می شود.
جعبه سیاه را برای بازخوانی به آمریكا نمی دهیم
عابدزاده در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره اینكه جعبه سیاه هواپیماها برای بازخوانی به كشور تولیدكننده ارسال می شود آیا مقرر است جعبه سیاه این بوئینگ در آمریكا بازخوانی شود، اظهار داشت: جعبه سیاه را به شركت سازنده و آمریكایی ها نخواهیم داد. فعلاً مشخص نیست جعبه سیاه برای بازخوانی به كدام كشور می رود.
معاون وزیر راه درباب تأثیر اتفاقات اخیر و پاسخ كوبنده موشكی ایران به ارتش تروریستی آمریكا در امنیت آسمان كشور اظهار داشت: فضای كشور هیچ مشكلی ندارد و آسمان ایران كاملاً امن است. ولی مسیرهای پروازی جابجا شده است.
وی اشاره كرد: اظهارنظری درباب تروریستی بودن سقوط هواپیمای اوكراینی نشده است.


منبع:

1398/10/18
18:41:39
5.0 / 5
4220
تگهای خبر: آب , تولید , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.