امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

اهمیت ورزش برای سالمندان مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی

اهمیت ورزش برای سالمندان مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی به گزارش هم ماشین متخصصان سلامت در یك مطالعه جدید با تاكید بر مزایای ورزش كردن یادآور شدند: ورزش به صورت كلی برای سلامت قلب مفید می باشد اما مطالعه اخیر نشان داده كه سالمندان بیشترین نفع را از آن می برند.


به گزارش هم ماشین به نقل از ایسنا، با عنایت به این كه قلب با افزایش سن تغییر می كند، افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از جوانان در معرض خطر بیماری های قلبی هستند.
به قول انستیتوی ملی پیری آمریكا، بیماری قلبی یكی از علل مهم ناتوانی است و بر توانایی میلیون ها سالمند برای داشتن فعالیت و زندگی باكیفیت تاثیر می گذارد.
حالا یك مطالعه جدید، مزایای ورزش را هم از نظر توانایی جسمی و هم برای سلامت روان، صرف نظر از سن افراد، تأیید كرده است.
در واقع، افراد مسن می توانند بیشترین سود را از ورزش كسب كنند. این مطالعه نشان داده كه سالمندان بیشترین مزایای جسمی و روانی را از برنامه های توانبخشی به دست می آورند.
ورزش منظم می تواند ضربان قلب را آهسته كرده، فشار خون را كاهش داده، استرس را تسكین بخشیده، روحیه را تقویت كرده و راندمان اكسیژن را بهبود بخشیده و هم چنین به فرد در كاهش وزن اضافی بدن كه منجر به فشار آمدن به قلب می شود، كمك نماید. این امر می تواند سبب بهبودی سریع تر و حتی گاهی كاهش احتیاج به مصرف دارو شود.
هر چه فرد مسن تر باشد، خطر بروز بیماری های قلبی در او بیشتر خواهد شد و پس از وقوع مشكلات قلبی مانند سكته قلبی، سریع تر سلامت جسمی خویش را از دست می دهد. در نتیجه افراد مسن مزایای بیشتری را از انجام ورزش های مفید برای سلامت قلب كسب می كنند.
محققان اعلام نموده اند پیری با عوامل مختلفی همچون افزایش التهاب یا استرس اكسیداتیو در بدن مرتبط می باشد كه افراد را مستعد بیماری های قلبی و عروقی می كند. در نتیجه بیماران سالخورده به صورت معمول از همتایان جوان خود تناسب اندام كمتری داشته و به محض ایجاد بیماری های قلبی و عروقی گرفتار مشكلات سلامت می شوند.
محققان هم چنین طی آزمایشی با برنامه توان بخشی قلب و با ارزیابی موضوعاتی مانند اضطراب و افسردگی در افراد گروه سنی زیر ۶۵ سال، ۶۵ تا ۷۹ سال و ۸۰ سال به بالا دریافتند كه باآنكه همه شركت كنندگان طی چند هفته چه از نظر جسمی و چه روانشناختی بهبود می یابند اما افرادی كه در ابتدا بیشترین اختلالات جسمی را تجربه می كردند، بیشترین سود را از این برنامه های توان بخشی كسب كردند.
بنا بر گزارش سایت تخصصی مدیكال نیوز تودی، طی این مطالعه مشخص شد ورزش هم چنین برای افراد بالای ۶۵ سال كه علایم افسردگی را تجربه می كنند بسیار مفید می باشد.



1398/07/22
18:53:39
5.0 / 5
4707
تگهای خبر: تخصص , سایت , شركت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.