امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
یك مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی:

سند ساماندهی پایتخت تا آخر شهریور نهایی می شود

سند ساماندهی پایتخت تا آخر شهریور نهایی می شود به گزارش هم ماشین مدیركل دفتر طرح ریزی شهری و طرح های توسعه و عمران ­وزارت راه از نهایی شدن تدوین سند ساماندهی پایتخت تا آخر شهریور امسال اطلاع داد.



به گزارش هم ماشین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا كاظمیان اظهار داشت: سند ساماندهی پایتخت، سیاست وزارت راه و شهرسازی و دولت را نسبت به منطقه كلانشهری تهران تعیین می كند­ بگونه ای كه تهران هم بعنوان یك كلانشهر و پایتخت از كارآیی لازم برخوردار و هم عامل توسعه كل كشور باشد.
وی با اشاره به تشكیل كارگروهی برای تدوین سند ساماندهی پایتخت اضافه كرد: ­بررسی لزوم داشتن یا نداشتن انتقال مركز سیاسی، یكی از موارد سیاستگذاری در مورد تدوین سند ساماندهی پایتخت است كه در اینباره، عرضه پیشنهاد به هیئت دولت در حال بررسی است.
وی یكی دیگر از مواردی را كه دفتر طرح ریزی شهری و طرح های توسعه و عمران در دستور بررسی دارد، تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد بیان كرد و اظهار داشت: با عنایت به مشكلاتی كه در شهر مشهد وجود دارد با هماهنگی سایر دفاتر حوزه معاونت معماری و شهرسازی، اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، شهرداری و شورای شهر مشهد در حال تهیه طرح های تفصیلی و اصلاح مواردی از طرح جامع هستیم كه مورد تاكید شورایعالی شهرسازی و معماری بوده است.
كاظمیان در مورد سیاستگذاری های كلان در مورد ساخت و سازهای بی ضابطه ای كه در چند ساله گذشته در خراسان رضوی و بخصوص در شهر مشهد انجام شد، اضافه كرد: به علت اهمیت شهر مشهد، معاون معماری و شهرسازی در حال بررسی مبحث است و در عین حال در دفاتر حوزه معاونت همچون دفتر طرح ریزی شهری و طرح های توسعه و عمران، كار دنبال و پیگیری می شود.
مدیركل دفتر طرح ریزی شهری و طرح های توسعه و عمران با­ بیان اینكه طرح جامع مشهد در سال ۹۵ تصویب گردید، افزود: طرح جامع مشهد كمبودهایی داشته كه شورایعالی شهرسازی و معماری، نقصها را تعیین كرد كه باید به فوریت، تكمیل و صورت گیرد البته این اصلاحات در نحوه بلندمرتبه سازی و پهنه بندی حریم شهر مشهد است كه با تاكید شورایعالی شهرسازی و معماری در حال اصلاح است.
كاظمیان افزود: ​ تهیه طرح های تفصیلی، پیشرفت زیادی داشته و در مرحله ارائه به شورای شهر و تصویب در كمیسیون ماده ۵ است ازاین رو بنا داریم این فرایند تسریع شود.
مدیركل دفتر طرح ریزی شهری و طرح های توسعه و عمران در مورد اقدامات آن دفتر در مورد سیستان و بلوچستان و هرمزگان و رفع مشكلات سكونتگاه های غیررسمی كه در بافت شهری به وفور دیده می شود، هم اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان و هرمزگان به صورت مشترك یكی از مهمترین طرح هایی كه در حوزه كلان تر از وزارت راه و شهرسازی مطرح است، طرح توسعه سواحل مكران است كه این طرح، سال قبل در شورایعالی تصویب شده و الان مراحل نهایی ابلاغ را طی می كند.
كاظیمان افزود: این طرح، برنامه ای برای توسعه سواحل مكران است كه شامل كل سواحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان و خلیج فارس در استان هرمزگان است. در این طرح، ​ نحوه استقرار صنایع جدید و صنایع بندری كه در حوزه صنعت، تجارت خارجی و شیلات باید اتفاق بیفتد همینطور فعالیت های پتروشیمی و نفتی و انواع فعالیت های متنوع دیده شده است ضمن اینكه با استقرار این فعالیت ها، برنامه ها و سیاست هایی كه مدون شده است شاهد تحولات وسیعی در منطقه جنوب شرق كشور خواهیم بود.
مدیركل دفتر طرح ریزی شهری و طرح های توسعه و عمران افزود: در مورد استقرار صنایع و برنامه ریزی برای توسعه سواحل مكران با سازمان برنامه و بودجه و سایر سازمان ها در حال هماهنگی هستیم تا این طرح هر چه زودتر به نتیجه برسد.
كاظمیان اظهار داشت: دومین طرح در استان سیستان و بلوچستان، طرح جامع شهر چابهار بود كه در ماه های گذشته، تصویب و اجرا شد.
وی اضافه كرد: در مورد ساماندهی سكونتگاه های غیررسمی داخل محدوده شهر و بخش شرقی چابهار، با تدبیری كه در شورایعالی شهرسازی و معماری اندیشیده شده، مطالعات و كار عملیاتی در مورد ساماندهی سكونتگاه های غیررسمی چابهار شروع شده تا هم برنامه ها برای كنترل و پیشگیری گسترش سكونتگاه های غیررسمی چابهار صورت گیرد و هم برای كنترل و ساماندهی و بهبود وضعیت و بازآفرینی سكونتگاه ها موجود در شرق چابهار، اقدام گردد.

1398/06/03
15:27:15
5.0 / 5
4832
تگهای خبر: ساخت , سازمان , شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.