امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
دبیر انجمن ایرلاین ها به مهر خبر داد؛

تهاتر بدهی ایرلاینها به فرودگاه نجف با طلب برق ی ایران از عراق

تهاتر بدهی ایرلاینها به فرودگاه نجف با طلب برق ی ایران از عراق هم ماشین: دبیر انجمن صنفی شركت های هواپیمایی اظهار داشت: در نشستی كه با بانك مركزی داشتیم، قرار شد مطالبات وزارت نیرو از عراق بابت فروش برق به این كشور، با بدهی ایرلاین ها به فرودگاه نجف تهاتر شود.



مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر روز دوشنبه هیئت ایرانی متشكل از مسئولان سازمان هواپیمایی كشوری، شركت فرودگاه ها و نمایندگان برخی شركت های هواپیمایی به عراق و دیدار آنها با مسئولان سازمان هواپیمایی این كشور و فرودگاه نجف، در مورد رسیدگی به وضعیت پروازهای اربعین زوار ایرانی تصریح كرد: در این سفر نمایندگان شركت های هواپیمایی ایرانی مسائل و مشكلات خویش را با مسئولان فرودگاه نجف مطرح نمودند.
وی اظهار داشت: علی رغم ضعف مدیریتی فرودگاه نجف و مشكلاتی كه در سطح مدیریت این فرودگاه وجود دارد، اما به خاطر ارادتی كه به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند برای زائران ایرانی اربعین مشكلی نداریم و پروازها به خوبی انجام می شود؛ در این سفر هماهنگی های لازم انجام شد؛ با این وجود عمده ترین دغدغه ای كه مسئولان فرودگاه نجف داشتند، بحث بدهی ایرلاین های ایرانی به این فرودگاه بود كه مقرر است با راهكارهایی، بدهی های شركت های هواپیمایی به فرودگاه های نجف و بغداد را پرداخت نماییم.
دبیر انجمن صنفی شركت های هواپیمایی خاطرنشان كرد: امیدوار بودیم تسهیلات لازم برای زائران اربعین فراهم شده باشد كه بررسی های ما نشان می داد این تسهیلات فراهم شده است؛ امیدواریم همانگونه كه زائران در پروازهای رفت، با كمترین تأخیر به نجف و بغداد اعزام شدند، پروازهای برگشت را هم با همین روال به آخر برسانند.
به گفته اسعدی سامانی، میزان تأخیرات پروازهای اربعین شركت های هواپیمایی ایرانی امسال در مقایسه با سال قبل كمتر بوده است.
وی با اشاره به حضور هیئت ایرانی به ریاست مرتضی دهقان معاون عملیات پرواز و امور بین الملل سازمان هواپیمایی كشوری و تعدادی از مدیران دیگر این سازمان و شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشستی با رئیس سازمان هواپیمایی كشوری عراق، اظهار داشت: تفاهمنامه جدیدی به امضا رسید و تعداد پروازهای هفتگی ایران به عراق را كه ۹۰ پرواز در هفته است، به ۱۲۰ پرواز در هفته افزایش دادیم. البته درخواست ما انجام پرواز به عراق به صورت نامحدود بود كه مورد موافقت عراقی ها قرار نگرفت و فعلا با ۱۲۰ پرواز در هفته موافقت كردند.
این فعال صنفی صنعت هوانوردی اضافه كرد: موافقتنامه ای هم در زمینه ترافیك هوایی ایران و عراق و همینطور توافقنامه های دو جانبه دیگری میان دو كشور همچون تجسس و نجات هوایی به امضا رسید. امیدواریم دو ماه دیگر نشست جدیدی داشته باشیم و برخی موارد كه نیاز به بازبینی دارد را بررسی نماییم.
وی درباره نحوه رفع مشكل بدهی شركت های هواپیمایی ایرانی به فرودگاه نجف خاطرنشان كرد: در این زمینه نشستی با بانك مركزی داشتیم و قرار شد از محل طلب هایی كه وزارت نیروی ایران از عراق بابت فروش برق به این كشور دارد، بتوانیم بدهی هایمان را تهاتر نماییم.
دبیر انجمن صنفی شركت های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش كه با عنایت به اینكه مطالبات وزارت نیرو از عراقی ها بابت فروش برق، از اموال دولتی است اما بدهی های ایرلاین ها به فرودگاه نجف، بدهی های بخش خصوصی است، آیا این توافق، مشكل قانونی ندارد؟، تاكید كرد: در این زمینه مقرر است مطالبات ما از محل فروش برق به عراق به صورت دینار و از جانب وزارت نیرو به فرودگاه نجف تعلق گیرد و از جانب دیگر شركت های هواپیمایی هم بدهی خویش را به وزارت نیرو به صورت ریالی پرداخت كنند.

1397/08/10
02:56:35
5.0 / 5
5234
تگهای خبر: ایرلاین , ترافیك , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
© تمامی حقوق معنوی سایت هم ماشین محفوظ و کپی برداری ممنوع می باشد.
    استفاده از مطالب سایت هم ماشین با ذکر نام و لینک منبع مجاز است.